2009. január 29., csütörtök

ki a guru?


Guru az, aki képes megvédeni a haláltól, vagyis az anyagi élettől. Aki képes eloszlatni halálfélelmemet, akihez ha eljutok, nem kell máshoz fordulnom, akit hallgatva nem kell senki másra hallgatnom. Az én gurum az a kegyes személy, akit a Legfelsőbb Úr, a legfőbb jó, egyenesen az én védelmemre, jobbításomra rendelt. Guru az, akinek kegye folytán megszabadulhatom uralomvágyó egómtól. Guru az, aki elhozza a kinyilatkoztatott tudást, aki e tudás záporával alázatosabbá tesz a fűszálnál s béketűrőbbé a fánál. Guru az, aki megtanít mindenkit tisztelni, anélkül, hogy magamnak tiszteletet követelnék; aki saját hatalmát közvetítve transzcendentális kírtant varázsol ajkamra; aki maga is az Úr energiájának megtestesítője. Csakis Srí Guru lótuszvirág lábai jelentik a menekvést az illúzió börtönéből.

Aki megadja nekem azt a transzcendentális tudást, miszerint a világon minden embert tisztelnem s imádnom kell, s hogy a világon minden gurum szolgálatára való, sőt mindenki a gurum; aki megérteti velem, hogy Krsna szolgája vagyok, s legfőbb kötelességem az Úr szolgálata – ő az én lelki tanítómesterem, ő Srí Guru.
(Bhaktisziddhánta Szaraszvatí Prabhupád)

forrás: Gangesz folyóirat 24. száma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése